
Курс «Соціологія культури» має міждисциплінарний характер і орієнтований, як на аналіз культурного змісту соціальних феноменів та практичної взаємодії, так і на розгляд соціальної обумовленості культурних форм. «Культурний поворот», що відбувся у другій половині ХХ ст. у гуманітарних та суспільствознавчих науках, призвів до усвідомлення, що саме культура як сукупність змісту і цінностей виконує провідну роль у політичному, економічному і соціальному розвитку. Культурний вимір соціального життя стає одним із окремих тем соціологічної теорії. Саме тому соціологія культури, це практично і є сама соціологія, але з акцентом на культурному різноманітті соціального життя.
Курс читається в п'ятому семестрі студентам програми " Культурологія ".
Відкриття курсу: 1 вересня 2024 р.
Тривалість курсу: 15 тижнів
Формат курсу: змішана форма навчання (онлайн/офлайн, самостійна робота в CMS UCU)
Діяльності курсу: завдання до тем
- Викладач: Dmytro Myronovych
- Викладач: Maryana Kuzemska-Danylyuk
***Проектний менеджмент - це практика ініціювання, планування, виконання, контролю та завершення проекту для досягнення конкретних цілей та задоволення конкретних критеріїв успіху у визначений час. Основними умовами проекту є визначені сфера, час, якість та бюджет. (PMI (2010). A Guide to the Project Management Body of Knowledge p.27-35)
Культура самодостатня і стихійна. Проте проектний менеджмент в культурі - це один із засобів стимулювати ті чи інші процеси, піднімати проблеми чи пропонувати шляхи їх вирішення, а часом навіть робити крок для формування спільнот. Тому в першу чергу цей курс буде корисний для тих, хто зацікавлений у організації людей і ресурсів довкола спільної ідеї.
Цей курс має на меті поділитись механізмами реалізації проектів в культурі, котрі можуть надаватися до застосування в різних сферах. І що важливо - дати можливість студент(к)ам власноруч втілити проєкт, апробовуючи всі його етапи.
Впродовж семестру студент(к)и мають нагоду навчитися базових інструментів, щоб реалізовувати проєкти в культурі, опанувати відповідну термінологію, познайомитись із основними методами перевірки своїх ідей, формулювати ідеї та концепції.
Підсумок курсу є практичне втілення проєктів (теми і кількість визначаються спільно з групою).
Оцінювання:участь на парах впродовж семестру - 45 балів;
активність на парах - 15 балів;
письмова робота (заповнена аплікаційна) - 20 балів;
реалізація та презентація-звіт проекту - 20 балів;
завдання та відпрацювання - 10 балів (додаткових)
- Викладач: Вікторія Швидко
- Викладач: Тетяна Олійник
Пропонований курс дає можливість ознайомитись з основними міжнародними та вітчизняними законодавчими актами у сфері культури, проаналізувати та зрозуміти їх суть, отримати практичні знання про специфіку правових відносин у сфері культури. Зокрема, учасники зможуть з’ясувати правові основи функціонування культурних проектів та закладів, особливості трудових відносин, охорони інтелектуальної власності та кримінальної відповідальності.
В межах курсу ми розглянемо практичний досвід діяльності державних, комунальних та приватних культурних інституцій. У результаті курсу учасники дізнаються, як реалізувати все задумане і не перетнути межі чинного законодавства
- Викладач: Анна Лиско
- Викладач: Yuliya Pivtorak
- Викладач: Богдан Шумилович

Невловимий феномен моди є надзвичайно дискурсивним, тому би будемо говорити про моду як про культурну практику, яка завдяки оптиці культурологічного погляду масштабується на різні проблемні поля осмислення сучасної людини та її життєдіяльності. Завдяки складності та багатогранності феномена моди дослідження моди є дуже міждисциплінарними. Вхід в теми моди відбувається завжди через матеріальну культуру, через одяг як маркера соціальної взаємодії індивіда та суспільства. В такому ключі дослідницький потенціал моди є дуже ефективним для розуміння різних культурних феноменів (комунікація, повсякдення, пам’ять, тілесність, культурна стать, кітч, норма), модусів (семіотичний, соціальний, екологічний, візуальний, споживацький, повсякденний, психологічний, глобальний, публічний/приватний), інституцій (музеї, будинки моди) та середовищ (еліти і маси, субкультури). Курс дає можливість побачити зв’язки між різними культурними явищами та системами опису; дає інструментарій для критичного оцінювання культурних процесів, у які усі ми залучені.
- Викладач: Анастасія Нечипоренко
Термін “креативні індустрії” означує види економічної діяльності, пов’язані з генерацією та комерціалізацією творчості, ідей, знань та інформації. Цей термін визначає бізнес, в основі якого лежить творчість - наприклад, дизайн, музика, видавнича справа, архітектура, кіно та відео, ремесла, візуальне мистецтво, мода, телебачення та радіо, реклама, література, сценічне мистецтво, тощо.
Цей курс про розуміння специфіки підприємництва у сфері культури та креативних індустрій, а також про взаємозв’язки зі соціальною сферою, інноваціями, освітою та цифровою економікою. Під час проходження курсу ми поговоримо про те, де існують точки перетину творчого та бізнес мислення, а також про те, як творчість стає капіталом і, яку роль в цьому процесі відіграє розуміння цільових аудиторій.
Завдяки поєднанню теоретичної та практичної складових курс допоможе зрозуміти як оцінити бізнесовий потенціал ідеї та структурувати її. Дає розуміння термінології, актуальних дослідженнь, трендів у сфері підприємництва та того, як інтегрувати підприємницьке мислення у сферу культури.
- Викладач: Марія Кравченко

Ідея курсу – прослідкувати зв’язок музики з різними соціальними інститутами, що забезпечували її існування та розвиток. Соціальні інститути, що знаходитимуться в фокусі уваги – церква, придворно-аристократичне середовище, громадянське суспільство. Буде простежено зв’язок зазначених інститутів з домінуючими концептуальними жанрами доби (меса, опера та симфонія). Будуть проаналізовані приклади державно-приватного партнерства. Окрему увагу буде приділено ролі меценатів.
- Викладач: Юрій Чекан
Курс «Емоційний музичний інтелект» призначений для студентів третього року навчання програми Artes Liberales спеціальності «культурологія».
Курс ознайомить студентів/ок з дослідженнями в галузях музики, емоційного інтелекту, музикології та музичної терапії.
Курс поставить перед студент(к)ами завдання аналізу відповідності між життєвими та художніми емоціями, ініціації та інтерпритації творчості, а також усвідомленості переживань на прикладі музичних творів.
Студент(к)и дізнаються про різні етапи та процес творчої роботи: ідеї, натхнення, ініціацію, планування, творення, інтерпритацію, перцепцію та критику. Творячи та вводячи цей курс у програму передбачено актуалізацію музичного напрямку в культурологічних дослідженнях та розширення сприйняття музики відповідно до нових викликів в суспільстві, відтак основною метою є заохотити студенток/ів до власних музичних пошуків крізь призму емоційності та надати інструменти та методології до майбутніх глибинніших амбітних досліджень.
Зрештою, критичне читання, чітке письмо та ефективні навички усного спілкування є основою гуманітарної науки. Курс має на меті розвивати кожну з цих навичок, надаючи студент(к)ам широкий спектр наукових підходів. Крім того, він формує здатність студентів оцінювати достоїнства наукової роботи та шукати методи та теорії для здійснення власного наукового дослідження.
- Викладач: Марта Кузій
- Викладач: Iryna Starovoyt
- Викладач: Ігор Колесник
- Викладач: Yuliya Pivtorak
- Викладач: Богдан Шумилович

- Викладач: Zoriana Rybchynska
- Викладач: Андрій Мельник

Розширюючи, наповнюючи простір природи і планети різного типу конструкціями, об’єктами, пристроями, людина, перекладає простори природного під свою потребу. Сформовані такими способами взаємодії зв’язки, головним чином, пропонують оптику данності влади людини над природним, планетою і навіть за її межами.
Мистецтво глибоких медіа - це напрямок сучасного мистецтва, який розвивається на межі мистецтва, філософії та науки. Художники_ці, які працюють в цьому напрямку сучасного мистецтва зосереджують свою увагу на таких фізичних властивостях матеріальності як гравітація, електромагнітні поля, грунти, мінерали і кристали, бактерії, віруси. В той же час, вони проявляють і не-видиму матеріальність технологічної природи - радіохвилі, плати, кабелі. Працюючи в полі природного, технологічного і символічного, художники(ці), перебуваючи в рівноправних умовах з «нелюдськими» агентами, створюють генеровані, напівавтономні чи навіть живі твори.
Мета курсу
Мета курсу: практичний вступ до розпізнавання та розуміння нових станів та зв’язків, які виникають при взаємодії акторів живої та неживої природи, спроб їх описати чи сконструювати нові. Ознайомлення з ключовими підходами, їдеями, концептами йтиме поряд з аналізом мистецьких практик пов’язаних з глибокими медіа та art&science.
Ключові слова: глибокий час, глибокі медіа, art&science, гіпероб’єкти, біополітика, політики природи, геологія медіа, археологія медіа, сучасне мистецтво
Цілі курсу:
Аналіз, осмислення та обговорення нових стану та соціальних зв’язків утворених внаслідок становлення кліматичного режиму;
Критичне осмислення ключових теорій, підходів пов’язаних з політиками природи;
Створення лабораторного середовища дослідження та експерименту в роботі з темами людського та нелюдського;
Розуміння складності та особливостей системи зв’язків між природою та капіталом;
Показати та опрацювати різні форми та підходи в новітніх практиках сучасного мистецтва, що реалізуються на стику науки, природи та технологій;
Навчити бачити і розуміти складність та потребу актуалізації та осмислення зв’язків та ролі нелюдських агентів в сучасній культурі та науці;
Спонукати до цілеспрямованого осмислення феноменів утворених зв’язками культури та природи
Навчитись вдивлятись, вчуватись у символічне та конкретне матеріальне місць;
- Викладач: Андрій Лінік
- Викладач: Maryana Kuzemska-Danylyuk
- Викладач: Марія Кравченко
- Викладач: Ірина Рибко