
Цей курс досліджує, як культура формує соціальне життя та як соціальні структури, у свою чергу, впливають на культуру. Студенти розглянуть ключові теорії та концепції культурної соціології, включаючи символи, ритуали, колективну пам'ять, ідентичність, цінності та творення сенсу. За допомогою класичних та сучасних тематичних досліджень курс досліджує роль культури в повсякденній практиці, інституціях, медіа, мистецтві, політиці та глобалізації. Акцент робиться на розумінні культури як системи спільних значень, так і як ресурсу, за який змагаються різні групи. Після закінчення курсу студенти отримають аналітичні інструменти для критичної інтерпретації культурних форм та практик у різних соціальних контекстах.
Зображення курсу: обкладинка праці What is Cultural Sociology? by Lyn Spillman
- Викладач: Khrystyna Rutar
- Викладач: Ігор Колесник
- Викладач: Ігор Колесник

Курс «Соціологія культури» має міждисциплінарний характер і орієнтований, як на аналіз культурного змісту соціальних феноменів та практичної взаємодії, так і на розгляд соціальної обумовленості культурних форм. «Культурний поворот», що відбувся у другій половині ХХ ст. у гуманітарних та суспільствознавчих науках, призвів до усвідомлення, що саме культура як сукупність змісту і цінностей виконує провідну роль у політичному, економічному і соціальному розвитку. Культурний вимір соціального життя стає одним із окремих тем соціологічної теорії. Саме тому соціологія культури, це практично і є сама соціологія, але з акцентом на культурному різноманітті соціального життя.
Курс читається в п'ятому семестрі студентам програми " Культурологія ".
Відкриття курсу: 1 вересня 2024 р.
Тривалість курсу: 15 тижнів
Формат курсу: змішана форма навчання (онлайн/офлайн, самостійна робота в CMS UCU)
Діяльності курсу: завдання до тем
- Викладач: Dmytro Myronovych
- Викладач: Maryana Kuzemska-Danylyuk
***Проектний менеджмент - це практика ініціювання, планування, виконання, контролю та завершення проекту для досягнення конкретних цілей та задоволення конкретних критеріїв успіху у визначений час. Основними умовами проекту є визначені сфера, час, якість та бюджет. ( PMI (2010). Посібник із сукупності знань з управління проектами, стор. 27-35)
Культура самодостатня і стихійна. Проте проектний менеджмент в культурі - це один із засобів стимулювання цих процесів, підвищення проблем чи пропонувати інші шляхи їх вирішення, а часом робити навіть крок для формування спільнот. Тому в першу чергу цей курс буде корисний для тих, хто цікавий в організації людей і ресурсів довкола спільної ідеї.
Цей курс має на меті поділитися механізмами реалізації проектів у культурі, які можуть надаватися до застосування в різних сферах. І що важливо - дати можливість студент(к)ам власноруч втілити проект, апробовуючи всі його етапи.
Впродовж семестру студент(к)и мають нагоду навчитися базових інструментів, щоб реалізовувати проекти в культурі, опанувати відповідну термінологію, познайомитися з основними методами перевірки своїх ідей, формулювати ідеї та концепції.
Підсумок курсу є практичне втілення проєктів (теми і кількість вступають спільно з групою).
Оцінювання:
-
участь на парах упродовж семестру - 45 балів;
-
активність на парах - 15 балів;
-
письмова робота (заповнена аплікаційна) - 20 балів;
-
реалізація та презентація-звіт проекту - 20 балів;
-
завдання та відпрацювання - 10 балів (додаткових)
- Викладач: Вікторія Швидко
- Викладач: Тетяна Олійник
Пропонований курс дає можливість ознайомитись з основними міжнародними та вітчизняними законодавчими актами у сфері культури, проаналізувати та зрозуміти їх суть, отримати практичні знання про специфіку правових відносин у сфері культури. також учасники повинні з’ясувати правові основи функціонування культурних проектів та закладів, особливості трудових відносин, охорони інтелектуальної власності та кримінальної відповідальності.
В межах курсу ми розглянемо практичний досвід діяльності державних, комунальних та приватних установ культури. У результатах курсу учасники бачать, як реалізувати все задумане і не перенести межі чинного законодавства
- Викладач: Анна Лиско
- Викладач: Yuliya Pivtorak
- Викладач: Богдан Шумилович

Невловимий феномен моди є надзвичайно дискурсивним, тому будемо говорити про моду як про культурну практику, яка завдяки оптиці культурологічного погляду масштабується на різні проблемні поля осмислення сучасної людини та її життєдіяльності. Завдяки складності та багатогранності феномена моди дослідження моди є дуже міждисциплінарними. Вхід в теми моди завжди відбувається через матеріальну культуру, через одяг як маркер соціальної взаємодії індивіда та суспільства. У такому ключі дослідницький потенціал моди є дуже ефективним для розуміння різних культурних феноменів (комунікація, повсюдження, пам’ять, тілесність, культурна стаття, кітч, норма), модусів (семіотичний, соціальний, екологічний, видимий, споживацький, повсякденний, психологічний, глобальний, публічний/приватний), інституцій (музеїв, будинків моди) та середовищ (еліти). і маси, субкультури). Курс дає можливість бачити зв'язки між великими культурними явищами та системами опису; дає інструментарій для критичного оцінювання культурних процесів, у якому всі ми залучені.
- Викладач: Анастасія Нечипоренко
Термін “креативні індустрії” позначає вид економічної діяльності, пов’язаної з генерацією та комерціалізацією творчості, ідей, знань та інформації. Термін створює бізнес, на основі якого лежить творчість - наприклад, дизайн, музика, видавнича справа, архітектура, кіно та відео, ремесла, візуальне мистецтво, мода, телебачення та радіо, реклама, література, сценічне мистецтво тощо.
Цей курс про розуміння специфіки підприємництва у сфері культури та креативних індустрій, а також про взаємозв'язки із соціальною сферою, інноваціями, освітою та цифровою економікою. Під час проходження курсу ми говоримо про те, що точки зору змінюють творче мислення та бізнес, а також про те, як творчість стає капіталом і, яка в цьому процесі розвиває роль розуміння цільової аудиторії.
Завдяки поєднанню теоретичної та практичної складових курсів допоможе зрозуміти, як оцінити бізнесовий потенціал ідеї та структурувати її. Дає розуміння термінології, актуальних досліджень, трендів у сфері підприємництва та того, як інтегрувати підприємницьке мислення у сферу культури.
- Викладач: Марія Кравченко

Ідея курсу – прослідкувати зв’язок музики з різними соціальними інститутами, що забезпечували її існування та розвиток. Соціальні інститути, що знаходитимуться в фокусі уваги – церква, придворно-аристократичне середовище, громадянське суспільство. Буде простежено зв’язок зазначених інститутів з домінуючими концептуальними жанрами доби (меса, опера та симфонія). Будуть проаналізовані приклади державно-приватного партнерства. Окрему увагу буде приділено ролі меценатів.
- Викладач: Юрій Чекан

Курс «Емоційний музичний інтелект» призначений для студентів третього року навчання за програмою Artes Liberales спеціальності «культурологія».
Курс ознайомити студентів/ок з дослідженнями галузей музики, емоційного інтелекту, музикології та музичної терапії.
Курс поставить перед студент(к)ами завдання аналізу відповідності між життєвими та художніми емоціями, ініціації та інтерпритації творчості, а також усвідомленості переживань на прикладі музичних творів.
Студент(к)і бачать про інші етапи та процес творчої роботи: ідеї, натхнення, ініціацію, планування, творення, інтерпритацію, сприйняття та критику. Творячи та вводячи цей курс у програму передбачено актуалізацію музичного напряму в культурологічних дослідженнях та розширення сприйняття музики відповідно до нових викликів у суспільстві, відтак основною метою є заохотити студентів/ів до власних музичних пошуків через призму емоційності та надати інструменти та методологію до майбутніх глибинних амбітних досліджень.
Зрештою, критичне читання, чітке письмо та ефективні навички усного спілкування є основою гуманітарної науки. Курс має на меті розвивати шкіру з цих навичок, надаючи студент(к)ам широкий спектр наукових підходів. Крім того, він формує здатність студентів оцінювати досягнення наукової роботи та шукати методи та теорію для здійснення власного наукового дослідження.
- Викладач: Марта Кузій
- Викладач: Марія Зубрицька
- Викладач: Iryna Starovoyt
- Викладач: Ігор Колесник
- Викладач: Yuliya Pivtorak
- Викладач: Богдан Шумилович

- Викладач: Zoriana Rybchynska
- Викладач: Андрій Мельник

Розширюючи, наповнюючи простір природи і планети різного типу конструкціями, об’єктами, пристроями, людина, перекладає простори природного під свою потребу. Сформовані такими способами взаємодії зв’язки, головним чином, пропонують оптику данності влади людини над природним, планетою і навіть за її межами.
Мистецтво глибоких медіа - це напрямок сучасного мистецтва, який розвивається на межі мистецтва, філософії та науки. Художники_ці, які працюють в цьому напрямку сучасного мистецтва зосереджують свою увагу на таких фізичних властивостях матеріальності як гравітація, електромагнітні поля, грунти, мінерали і кристали, бактерії, віруси. В той же час, вони проявляють і не-видиму матеріальність технологічної природи - радіохвилі, плати, кабелі. Працюючи в полі природного, технологічного і символічного, художники(ці), перебуваючи в рівноправних умовах з «нелюдськими» агентами, створюють генеровані, напівавтономні чи навіть живі твори.
Мета курсу
Мета курсу: практичний вступ до розпізнавання та розуміння нових станів та зв’язків, які виникають при взаємодії акторів живої та неживої природи, спроб їх описати чи сконструювати нові. Ознайомлення з ключовими підходами, їдеями, концептами йтиме поряд з аналізом мистецьких практик пов’язаних з глибокими медіа та art&science.
Ключові слова: глибокий час, глибокі медіа, art&science, гіпероб’єкти, біополітика, політики природи, геологія медіа, археологія медіа, сучасне мистецтво
Цілі курсу:
Аналіз, осмислення та обговорення нових стану та соціальних зв’язків утворених внаслідок становлення кліматичного режиму;
Критичне осмислення ключових теорій, підходів пов’язаних з політиками природи;
Створення лабораторного середовища дослідження та експерименту в роботі з темами людського та нелюдського;
Розуміння складності та особливостей системи зв’язків між природою та капіталом;
Показати та опрацювати різні форми та підходи в новітніх практиках сучасного мистецтва, що реалізуються на стику науки, природи та технологій;
Навчити бачити і розуміти складність та потребу актуалізації та осмислення зв’язків та ролі нелюдських агентів в сучасній культурі та науці;
Спонукати до цілеспрямованого осмислення феноменів утворених зв’язками культури та природи
Навчитись вдивлятись, вчуватись у символічне та конкретне матеріальне місць;
- Викладач: Андрій Лінік

Цей курс - простір для спільного мислення, аналізу й рефлексії про те, як працює культурна інституція, що лежить в основі культурного менеджменту та якими можуть бути ролі менеджера в постійно змінному середовищі.
- Викладач: Христина Бойко
- Викладач: Марія Кравченко