
- Викладач: Babynskyi Anatolii

Анотація курсу
На цьому курсі будемо говорити про проривні ідеї XX – XXI століть, які значно вплинули на наше сьогодення, зосередимось на історії винаходів у сфері технологій, медицини та побутової сфери. Зануримось у суть кожного конкретного винаходу, особистостей його авторів та обставини і передумови самого відкриття, його вплив на подальший розвиток соціуму. Ми розглянемо революційні технології; відкриття у медицині, які змінили якість і тривалість життя; винаходи у побутовій техніці, що вивели якість повсякденного побуту на новий рівень; розробки у військовій сфері, які змінили правила війни. Вивчимо долі винахідників та винахідниць українського походження, якими ми повинні пишатися. Ми порівняємо винаходи, що принесли найбільше користі, і ті, які принесли найбільший прибуток своїм авторам. І, найголовніше, ми спробуємо оцінити нові виклики сучасності та задачі, які постануть в майбутньому для людства. Сподіваюся, що цей курс стане інтригою, тому що історія ідей і технологій – це детективна драма, зі своїми героями та злочинцями, активними та байдужими громадянами, карколомними сюжетами і нерозгаданими досі таємницями.
Мета та цілі курсу
Мета та цілі курсу – познайомити вас із історією сучасних наукових ідей, винаходів і технологій, долями найвідоміших винахідників та винахідниць на тлі соціо-політичних процесів ХХ-ХХІ століть.
У вас буде додаткова можливість розвинути вміння писати критичні та аналітичні тексти, відпрацювати навики риторичної культури, вправляючись у дебатах та публічних презентаціях.
Формат курсу
Лекції, семінари-дискусії, презентації та дебати, очний формат, аудиторний курс. Курс завершується здачею заліку. 3 кредити ЄКТС.
Пререквізити курсу
Володіння англійською мовою на рівні B1
Обсяг курсу
90 годин: 30 годин лекційних (15 очних занять, одне заняття на тиждень по вівторках протягом одного семестру, триває 2 академічні години) + 60 годин самостійної роботи.
Автор курсу
Роксана Торська: roxana.torska@ucu.edu.ua
Розклад занять
Відкриття курсу: 21.01.2025Тривалість курсу: до 06.05.2025
Час проведення: 13:30 - 14:50
Аудиторія: АК-309
Формат курсу: офлайн (лекції, дебати, виступи і презентації студентів, написання есеїв)
Спосіб комунікації
Форум LMS Moodle,
Спільнота курсу у WhatsApp: https://chat.whatsapp.com/I1GGAYBWXMVETQEgF5QNnD
- Викладач: Торська Роксана
Від початку активної фази російської гібридної агресії проти України в 2014 р. противник активізував використання «козацького фактору». Важливе місце у діях путінського режиму займає поширення хибних стереотипів «козацькості» в контексті насадження «русского міра». Значну увагу спрямовано і на ослаблення важливих основ колективної пам’яті українців, пов’язаних з козацькою минувшиною. Також ворог намагається посилювати колаборацію серед псевдокозацьких середовищ на тимчасово окупованих українських територіях. Козацька тематика застосовується і в російських військах та «козацьких» формуваннях, що залучаються до бойових дій.
Україна теж використовує козацький фактор під час відсічі ворожій збройній агресії. Такі дії спостерігаються на інформаційному фронті від початку широкомасштабних бойових дій у 2022 р. Робляться споби використання козацької тематики для підсилення мотивації українських воїнів. Зростає увага до козацької проблематики в культурно-просвітницьких заходах і військово-патріотичній роботі з молоддю. Створюються і діють експертні середовища, які долучаються до вивчення та напрацювання рекомендацій щодо використання козацького фактору в сучасній війні.
Одним із завдань курсу є залучення студентів не тільки до виявлення фактів та аналізу якості застосування козацького фактору сторонами під час війни, але й до участі в практичному використанні цього інструменту в інтересах України (факультативні/практичні заняття в рамках студентської групи УКУ; співпраця з міжнародною експертною групою «Козацький фактор у російсько-українській війні» тощо).
- Викладач: Zadunajski Vadym
- Викладач: Мокрик Радомир
- Викладач: Medvid Igor

- Викладач: Zhuk Ihor
- Викладач: Матійків Оксана
Анотація курсу
Конфлікт зазвичай сприймається як щось негативне, проте ми можемо навчитись трансформувати конфлікт у ресурс та розвиток. Медіація – спосіб врегулювання конфлікту, який є зміною парадигми світогляду, оскільки навчає нас відокремлювати проблему та людину, дозволяє чути та розуміти один одного, проте не зобов’язує погоджуватись, сприяє об’єднанню зусиль для пошуку кращих рішень. Даний курс сприятиме кращому розумінню можливостей медіації як способу альтернативного врегулювання спорів у різних сферах людських відносин (особистих, професійних, публічних), порядку її реалізації та формуванню компетентностей, які допоможуть ефективно врегульовувати конфлікти.
Навчальна програма побудова через поєднання теорії та практики, зокрема, симуляції процедур медіації, кейс – аналізу та практику навичок посередника.
- Викладач: Федорич Ірина

Асерт́ивність (англ. assertiveness) — здатність людини відстоювати свою точку зору, не порушуючи моральних прав іншої людини. У сучасному світі навик поєднувати внутрішню силу з ввічливістю у стосунках з іншими є одним з найважливіших. Асертивну поведінку називають поведінкою Гідності. Вона складається і з уміння відстоювати свої межі і поважати межі інших, спілкуватись через я повідомлення, розуміти свої потреби, заявляти свої цінності і жити за життєвою позицією : « Я ок- Ти Ок»
Курс буде крім теорії наповнений великою кількістю практичних завдань, тому що у слові поведінка закладене слово поводитись, тобто діяти саме асертивно.
- Викладач: Микитюк Ірина
- Асистент: Кашуба Софія

- Викладач: Коваль Світлана

Це предмет Світоглядного ядра за напрямком «Люди і я», який поєднує в собі теоретичні знання, практичні навички та рефлексії довкола широкого кола психологічних питань, які переживають люди у своєму щоденному досвіді. Кожна тема дозволяє учасникам краще зрозуміти себе, свої стосунки з іншими та свою реалізацію у навчання та роботі. Кожне заняття – це відповідь на один з викликів. Таким чином передбачається, що студенти краще опанують життя в таких його проявах як краще розуміння себе, пошук розуміння з іншими, стрес, емоційна регуляція, особисті межі, конфлікти, прийняття рішень та продуктивність. Очікується, що навчання на курсі «прокачає» м’які навички та психологічно зміцнить учасників. Тому що розуміння приносить більше спокою і терпіння до себе та інших, а також вміння приймати життя таким, яким воно є. А це, в свою чергу, додає впевненості у своїх силах долати різні виклики.
- Викладач: Shyroka Anastasia
- Викладач: Коляда Максим

Літургію церкви називають законом молитви, який висловлює закон віри для того, щоб вірні краще могли формувати та сповняти закон щоденної дії.
Ціль курсу: на основі коментаря до молитов Літургії Йоана Золотоустого представити і прокоментувати основні положення християнської віри/світогляду.
Очікувані результати: поглиблення знань про християнську літургію, як частину щоденного життя християнина; усунення міфів, пов’язаних із літургійним життям церкви.- Викладач: Rudeiko Vasyl

Курс про ключові концепції ідеї Бога в європейській філософській традиції. Студенти дослідять, як змінювалось розуміння Бога від античності до сучасності. Особлива увага приділяється діалогу між вірою і розумом, питанням богопізнання, проблемі зла та релігії у світі без Бога.
- Викладач: Bila Orysia