- Викладач: Мануляк Анастасія
- Викладач: Олійник Тетяна

Музика існує у певних умовах і завдяки певним речам. Про це, на жаль, не завжди пам’ятають. А частіше – навіть не замислюються.
Чому в Італії доби Бароко оперні театри будувались менше року? Чим відрізняється поведінка слухачів оперної вистави та філармонічного концерту, а оперна зала від філармонічної? Як впливає монополія на музичне життя? Чи пов’язані військові технології з обладнанням сцени? Що таке шизофонія? Куди мігрує капітал?
Відповіді на ці та інші питання спробуємо знайти під час вивчення курсу «Інфраструктура музичного життя».
Це дасть можливість глибше розуміти музику, її зв’язок з життям та її обумовленість ніби то позамузичними факторами.
Ви – затятий меломан? Це – курс для вас.
Ви – абсолютний профан у музиці? Це – курс для вас.
Це – курс для тих, хто думає, шукає, цікавиться і не зупиняється.
Відео-анотація:
- Викладач: Чекан Юрій

Цей курс критично досліджує, як колективна пам’ять формується, оскаржується та виконується в локальних спільнотах — особливо у контексті соціальних зламів, війни, вимушеного переселення та системної маргіналізації. Зосереджуючись на пам’яті як культурній і політичній практиці, курс аналізує динаміку пам’ятання й забування у зв’язку з простором, ідентичністю, етикою та суспільним відновленням.
Курс поєднує теоретичні напрацювання досліджень культурної пам’яті, усної історії, візуальної культури та критичних студій спадщини з партисипативним, польовим навчанням. Студенти безпосередньо взаємодіятимуть з українською громадою — Козовою на Тернопільщині, яка прагне зберігати локальні знання та розвивати осмислені публічні культурні простори. Завдяки методології Service-learning курс формує модель взаємного навчання: студенти долучаються до реальної пам’яттєвої ініціативи, водночас критично осмислюючи власні припущення, методи та позиційність.
У процесі колективної польової роботи студенти збиратимуть усні історії, досліджуватимуть замовчувані або маргіналізовані наративи та співтворитимуть культурні продукти пам’яті — виставки, мапи пам’яті чи цифрові архіви. Ця діяльність спиратиметься на етнографічні методи, кураторське мислення та інструменти партисипативного дизайну.
Курс виходить із переконання, що пам'ять — це не пасивний архів, а перформативний і дискусійний процес, у якому перетинаються влада, голос і відповідальність. Він запрошує студентів практикувати етичну роботу з пам’яттю, розвиваючи громадянську емпатію, діалогічну компетентність та критичне усвідомлення політичних використань пам’яті.
- Викладач: Rutar Khrystyna

Курс присвячено з’ясуванню зв’язків музики та політики і складається з двох тематичних блоків.
1. Музика та політика імперій.
У фокусі уваги питання щодо музичної проекції проблем
- центру та периферії (метрополії та колонії), їх взаємодії в музичній сфері;
- місця музичного мистецтва в культурній системі імперії, спільного та відмінного у профілях музичної культури імперій (Габсбургів та Романових);
- ролі музики у формуванні та трансляції наріжних імперських ідеологем.
Особливу увагу буде приділено українській музичній культурі, що існувала в умовах двох імперій.
2. Музика та політика тоталітарних держав (насамперед, фашистської Італії, гітлерівської Німеччини, сталінського СРСР).
Основна увага фокусується на:
- Співвідношенні ідеологічного та художнього в музичному мистецтві.
- Цензурі та її проявах.
- Діяльності інститутів (музичної критики, творчих спілок).
- Профілях індивідуальних доль (композитори, виконавці).
- Викладач: Чекан Юрій

- Викладач: Kozlova Inha
- Викладач: Роса-Лаврентій Софія
Система оцінювання:
Активна присутність (участь у дискусіях) - 10%
Семінарські заняття, рефлексії - 70%
Підсумкова презентація 20%
- Викладач: Kuzemska-Danylyuk Maryana

Курс "Культурна критика і медіа" пропонує глибокий аналіз сучасних культурних процесів, що формуються у взаємодії з медіа. Слухачі й слухачки курсу досліджують, як суспільні й політичні зміни та медійні дискурси впливають на наше мислення, поведінку і колективну ідентичність, уявлення про культуру. Курс знайомить студентів із ключовими критичними підходами та новітніми практиками в культурних медіа, щоб учасники навчилися використовувати їх для аналізу актуальних культурних явищ. Особлива увага буде приділена навичкам написання критичних текстів.
- Викладач: Балдинюк Віра
- Викладач: Грабб Олена

Пропонований курс дає можливість опанувати інструменти аналізу та критичного погляду на систему мистецтва, розвинути критичний погляд на культурний контекст. В центрі уваги курсу емпіричні дослідження локального мистецького контексту; пожвавлення інтелектуальної дискусії в студентському колі.
Формат курсу класичний (лекції+семінари)
Цей курс може навчити: досліджувати візуальну культуру, аналізувати мистецькі погляди, формулювати у письмовій формі свої враження та роздуми.
Поняття мають переважно дискусійний характер і передбачають спільні обговорення відвіданих виставок та прочитаних текстів.
- Викладач: Кущенко Олександра
Навчальна дисципліна «Культурна політика» спрямована на усвідомлення розмаїття зв’язків культури з політикою, зокрема – на актуалізацію культури як простору політичної активності та на зміст політичної практики в контексті культури . Розглядаються ключові ідеї та підходи, що закладені в основі розробки культурної політики європейських країн, аналізуються її історичні моделі, а також сучасні варіанти формування на локальному, національному та міжнародному рівнях. Фокус дисципліни – на аналізі сучасних культурно-політичних практик в Україні. Основна увага приділяється взаємозв'язку між ціннісними, інституційними та функціональними аспектами реалізації культурних стратегій.
Курс передбачає аудиторну роботу: лекції та семінарські заняття, які орієнтовані на проблематизацію культурної політики на прикладі конкретних ситуацій та процесів. Особливе місце в опануванні курсу включає самостійна робота здобувачів із джерелами та літературою, а також апробація пошукових та аналітичних навичок під час аналізу ключових слів і практичного виконання завдань, що дозволяють студентам набути експертних навичок.
- Викладач: Кравченко Олександр
- Викладач: Pivtorak Yuliya
- Викладач: Чекан Юрій
- Викладач: Шумилович Богдан

Метою курсу «Християнська антропологія» є унаочніти для студентів-культурологів християнський «пласт» культурної антропології, познайомити з базовими концепціями релігійної антропології та показати, як вони працюють у культурі (-ах) – як в історичному зрізі, так і в сучасності; навчити відчитувати вплив цих концепцій на існуючі ні культурні практики і залучати їх у культурній критиці.
- Викладач: Vintoniv Yulia

- Викладач: Кущенко Олександра
- Викладач: Скринник-Миська Дарина
Коротка анотація до курсу
Пропонований курс залучає студенток/роль до розмови про комунікації в культурі — з акцентом на специфіку воєнного часу, що вимагає посиленої уваги до етики комунікації, взаємної чутливості між широкими аудиторіями, між мовцями та реципієнтами. Особливу увагу в курсі приділяється необхідності побудови горизонтальних взаємодій, постійного внутрішнього навчання та калібрування етичних поглядів, створення простору поліфонії голосів, історії. Ми також говоримо про важливість перехресного закріплення ідей, солідарності та спільної підтримки.
У межах курсу ми говоримо про те, що комунікація в культурі є ключовою складовою, отже відповідальність за неї несуть не тільки власні «комунікаційні менеджери», а всі залучені до процесу гравці, тож одне з завданням будь-якого проекту — вироблення комунікаційної стратегії таким чином, щоб проект транслював спільно створений наратив, який базується на різноманітті досвіду та думок. Під час курсу ми спільно аналізуємо, що змінилося в культурній комунікації з повномасштабного вторгнення, які задачі стоять перед культурою в часи війни, як ми говоримо з аудиторіями внутрішніми та зовнішніми.
У цьому курсі немає класичних лекцій. Викладачка бачить свою задачу формулювати питання і спільно шукати відповіді, пропонувати задачі — і допомагати студентам знайти їх розв’язання. Викладачка не має монополії на правдиве знання і так само знаходиться в площині пошуку; єдина її перевага перед студентами — це ширший калейдоскоп пройдених або спостережених досвідів (професійних, соціальних, приватних), які й лягають в основі бачення комунікаційних стратегій. Отже, кожне заняття — це спільний пошук рішень, обмін досвідом.
- Викладач: Скиба-Якубова Іванна