
Курс присвячено з’ясуванню зв’язків музики та політики і складається з двох тематичних блоків.
1. Музика та політика імперій.
У фокусі уваги питання щодо музичної проекції проблем
- центру та периферії (метрополії та колонії), їх взаємодії в музичній сфері;
- місця музичного мистецтва в культурній системі імперії, спільного та відмінного у профілях музичної культури імперій (Габсбургів та Романових);
- ролі музики у формуванні та трансляції наріжних імперських ідеологем.
Особливу увагу буде приділено українській музичній культурі, що існувала в умовах двох імперій.
2. Музика та політика тоталітарних держав (насамперед, фашистської Італії, гітлерівської Німеччини, сталінського СРСР).
Основна увага фокусується на:
- Співвідношенні ідеологічного та художнього в музичному мистецтві.
- Цензурі та її проявах.
- Діяльності інститутів (музичної критики, творчих спілок).
- Профілях індивідуальних доль (композитори, виконавці).
- Викладач: Чекан Юрій

- Викладач: Kozlova Inha
- Викладач: Роса-Лаврентій Софія
Система оцінювання:
Активна присутність (участь у дискусіях) - 10%
Семінарські заняття, рефлексії - 70%
Підсумкова презентація 20%
- Викладач: Kuzemska-Danylyuk Maryana

Курс "Культурна критика і медіа" пропонує глибокий аналіз сучасних культурних процесів, що формуються у взаємодії з медіа. Слухачі й слухачки курсу досліджують, як суспільні й політичні зміни та медійні дискурси впливають на наше мислення, поведінку і колективну ідентичність, уявлення про культуру. Курс знайомить студентів із ключовими критичними підходами та новітніми практиками в культурних медіа, щоб учасники навчилися використовувати їх для аналізу актуальних культурних явищ. Особлива увага буде приділена навичкам написання критичних текстів.
- Викладач: Балдинюк Віра
- Викладач: Грабб Олена

Як різні «суспільства пам’ятають»? Чому ми як індивіди пам’ятаємо про те, що не є нашим особистим досвідом? Коли і де стався «бум пам’яті» – і чому в деяких спільнотах це лишень «бульбашка»? Чому деякі суспільства проголошують «пакти забування» – а в інших «пам’ять» є інструментом впливу та маніпуляції? Коли і чи закінчиться «епоха пам’яті» та які аргументи проти пам’ятання? Цей курс присвячено дебатам про культурну пам’ять та зорієнтований на розкриття цієї парадигми. Особлива увага зосереджена розшифруванню різноманітних способів, в які різні культури будують, підтримують, використовують, забувають і стирають (свою) пам’ять. Ми досліджуватимемо культурно різні місця та практики через Lieu de mémoire: фізичні, функціональні, символічні; документалістику, ессеїстику, художні практики, а також віртуальні проєкти. Цей курс у цьому навчальному році набуває нової нечуваної актуальності, адже кожен з нас зможе говорити з позиції «свідка», пригадуючи пережите та заглядаючи у майбутні проєкції справедливості, дискутуючи про стратегії пам’ятання.
- Викладач: Rutar Khrystyna

Пропонований курс дає можливість опанувати інструменти аналізу та критичного погляду на систему мистецтва, розвинути критичний погляд на культурний контекст. В центрі уваги курсу емпіричні дослідження локального мистецького контексту; пожвавлення інтелектуальної дискусії в студентському колі.
Формат курсу класичний (лекції+семінари)
Цей курс може навчити: досліджувати візуальну культуру, аналізувати мистецькі виставки, формулювати у письмовій формі свої враження та роздуми.
Заняття мають характер переважно дискусійний і передбачають спільні обговорення відвіданих виставок та прочитаних текстів.
- Викладач: Кущенко Олександра
Навчальна дисципліна «Культурна політика» спрямована на усвідомлення розмаїття зв’язків культури з політикою, зокрема – на актуалізацію культури як простору політичної активності та осмислення політичної практики у контексті культури. Розглядаються ключові ідеї та підходи, що покладені в основу розробки культурної політики європейських країн, аналізуються її історичні моделі, а також сучасні варіанти формування на локальному, національному та міжнародному рівнях. Фокус дисципліни – на аналізі сучасних культурно-політичних практик в Україні. Основна увага приділяється взаємозв’язку між ціннісними, інституційними та функціональними аспектами реалізації культурних стратегій.
Курс передбачає аудиторну роботу: лекції та семінарські заняття, які зорієнтовані на проблематизацію культурної політики на прикладі конкретних ситуацій та процесів. Особливе місце в опануванні курсу приділяється самостійній роботі здобувачів з джерелами та літературою, а також апробації пошукових та аналітичних навичок під час аналізу кейсів і практичного виконання завдань, що дозволить студентам набути експертних навичок.
- Викладач: Кравченко Олександр
- Викладач: Pivtorak Yuliya
- Викладач: Чекан Юрій
- Викладач: Шумилович Богдан

Метою курсу «Християнська антропологія» є унаочнити для студентів-культурологів християнський "пласт" культурної антропології, познайомити з базовими концептами релігійної антропології та показати, як вони працюють в культурі (-ах) – як в історичному зрізі, так і в сучасності; навчити відчитувати вплив цих концептів на існуючі нині культурні практики і залучати їх в культурній критиці.
- Викладач: Bila Orysia
- Викладач: Vintoniv Yulia

- Викладач: Кущенко Олександра
- Викладач: Скринник-Миська Дарина
Коротка анотація до курсу
Пропонований курс залучає студенток/ів до розмови про роль комунікації у культурі — з акцентом на специфіці часу війни, що вимагає посиленої уваги до етики комунікації, взаємної чутливості між різними аудиторіями, між мовцями і реципієнтами. Особливу увагу в курсі приділяється необхідності побудови горизонтальних взаємодій, постійного взаємного навчання та калібрування етичних поглядів, створення простору поліфонії голосів, історій. Ми говоримо також про важливість перехресного запилення ідеями, солідарності та взаємної підтримки.
В межах курсу ми говоримо про те, що комунікація в культурі є ключовою складовою, отже відповідальність за неї несуть не лише власне «комунікаційні менеджери», а всі залучені до процесу гравці, тож одне з завдань будь-якого проєкту — випрацювання комунікаційної стратегії таким чином, щоб проєкт транслював спільно створений наратив, який базується на різноманітті досвідів та думок. Під час курсу ми спільно аналізуємо, що змінилось в культурній комунікації з повномасштабного вторгнення, які задачі стоять перед культурою в часи війни, як ми говоримо з аудиторіями внутрішніми та зовнішніми.
В цьому курсі немає класичних лекцій. Викладачка бачить своєю задачею формулювати питання і спільно шукати відповіді, пропонувати задачі — і допомагати студенткам знайти їх розв'язання. Викладачка не має монополії на правдиве знання і так само знаходиться в площині пошуку; єдина її перевага перед студентками — це ширший калейдоскоп пройдених або спостережених досвідів (професійних, соціальних, приватних), які й лягають в основу бачення комунікаційних стратегій. Отже, кожне заняття — це спільний пошук рішень, обмін досвідами.
- Викладач: Скиба-Якубова Іванна