
- Викладач: Нагорна Діана
- Асистент: Процюк Анастасія
- Викладач: Радь Олена

«Дизайн та управління подіями» - це вибіркова дисципліна із циклу загальної та професійної підготовки студентів 3 курсу спеціальності «Соціальна робота». На курсі процес «івенту/події» буде розглянуто комплексно та цілісно, від планування події (розробка концепції і програми використовуючи метод дизайн-мислення), її реалізації до підведення підсумків та оцінки ефективності, ризик-менеджменту, стрес-менеджменту. Це сформує спроможність у студентів на завершення курсу спланувати та організовувати події у різних сферах, зокрема у соціальній.
- Викладач: Zakharchyshyn Maria

Анотація
Вибірковий освітній компонент «Соціальна робота з сім’ями, які виховують дітей з інвалідністю» спрямований на формування професійних компетентностей майбутніх соціальних працівників у сфері підтримки сімей, що виховують дітей з інвалідністю. У межах курсу вивчаються соціальні, психологічні та правові аспекти роботи з такими сім’ями, сучасні моделі підтримки, що ґрунтуються на сімейноцентрованій практиці, сильних сторонах сім'ї, підтримки її адаптивного потенціалу та життєстійкості. Приділено ґрунтовну увагу аналізу міжнародного та вітчизняного досвіду розвитку соціальної політики щодо захисту прав дітей з інвалідністю, закордонним та українським моделям соціальної роботи та надання соціальних послуг, а також практичним методам взаємодії з батьками, опікунами, державними та громадськими організаціями.
Курс поєднує теоретичні знання з практичними навичками, що дозволяє здобувачам вищої освіти розробляти та реалізовувати програми соціальної підтримки, адаптації та реабілітації дітей з інвалідністю, а також надавати соціальну, психологічну та інформаційну допомогу їхнім сім’ям з опертям на ресурсний потенціал та сильні сторони сім'ї.
Метою курсу є підготовка фахівців із соціальної роботи, здатних ефективно підтримувати сім’ї, які виховують дітей з інвалідністю, сприяти соціальній інтеграції таких дітей, розробляти та реалізовувати програми соціального захисту та реабілітації.
Завдання освітнього компоненту:
- Ознайомити здобувачів вищої освіти із поняттями «інвалідність», «реабілітація», «інклюзія», «адаптація» та «соціальна підтримка»;
- Вивчити правові та соціальні гарантії для дітей з інвалідністю та їхніх сімей на національному та міжнародному рівнях;
- Сформувати навички аналізу державної політики та механізмів соціальної підтримки сімей, які виховують дітей з інвалідністю;
- Навчити здобувачів вищої освіти проводити оцінку потреб сімей, що виховують дітей з інвалідністю та оцінку якості життя сім'ї;
- Опанувати методи консультування, кризової інтервенції та психосоціальної підтримки батьків та опікунів;
- Розвинути навички розробки та впровадження соціальних програм підтримки, реабілітації та інклюзії дітей з інвалідністю.
- Ознайомитися з інноваційними підходами у соціальній роботі, зокрема кейс-менеджментом та мультидисциплінарним підходом.
- Сприяти формуванню ефективної взаємодії між сім’ями, соціальними службами, освітніми закладами, медичними установами та неурядовими організаціями.
Цей курс дозволить здобувачам вищої освіти здобути комплексні знання та практичні навички для ефективної роботи в сфері соціального захисту сімей, які виховують дітей з інвалідністю, та сприятиме розвитку інклюзивного суспільства.
Навчальна дисципліна "Соціальна робота зі сім’ями, які виховують дітей з інвалідністю" спрямована на формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для ефективної соціальної підтримки та кейс-менеджменту сімей із дітьми з інвалідністю. Дисципліна висвітлює особливості сімейно-орієнтованого та міждисциплінарного (інтегрованого) підходу та підходу, орієнтованого на сильні сторони дитини та сім’ї, етичні аспекти соціальної роботи із даною категорією клієнтів, міжнародну та вітчизняну нормативно-правову базу соціальної роботи із сім’ями, які виховують дітей з інвалідністю, соціальні потреби таких сімей та інструменти їх оцінки. Здобувачів вищої освіти вивчатимуть сучасні методи роботи з дітьми з інвалідністю та їхніми родинами, зосереджуючись на реабілітації, інклюзії, профілактиці криз та забезпеченні розвитку потенціалу та резилієнсу таких сімей, з опертям на їх ресурси та сильні сторони, а також забезпечення кращих інтересів дитини з інвалідністю. Особливу увагу приділено питанням взаємодії з батьками, професійного супроводу, міждисциплінарної співпраці, а також розв’язанню етичних дилем, які можуть виникати в процесі соціальної роботи. Дисципліна поєднує теоретичні аспекти з практичними завданнями та кейсами, орієнтованими на реальні потреби родин в українському контексті. Метою дисципліни є підготовка фахівців із соціальної роботи, здатних ефективно підтримувати сім’ї, які виховують дітей з інвалідністю, шляхом:
- вивчення особливостей ведення випадку (кейс-менджменту), на основі сильних сторін сім’ї та наданні якісних соціально-реабілітаційних послуг;
- розвитку навичок взаємодії з родинами на основі сімейно-орієнтованої моделі;
- формування здатності оцінювати потреби та ресурси дітей з інвалідністю та їхніх родин;
- опанування механізмів залучення сімей до процесу прийняття рішень;
- забезпечення умов для соціальної інтеграції, інклюзії та повноцінного розвитку дітей з інвалідністю.
Дисципліна покликана підготувати здобувачів вищої освіти до розробки та реалізації індивідуальних планів допомоги, професійного вирішення складних ситуацій і впровадження інноваційних підходів у соціальній роботі.
- Викладач: Столярик Ольга
- Викладач: Гасяк Маряна

- Викладач: Нагорна Діана
- Асистент: Процюк Анастасія
Студенти працюють в групах, і значний обсяг роботи виконується на основі групової діяльності. Як наслідок того, що цей курс має вагомий практичний компонент з наголосом на роботі в групах, а також формуванні практичних умінь, відвідування занять та участь у виконанні практичних вправ є першочерговою вимогою. Студентам, які пропускають заняття, буде дуже важко надолужити прогаяне у вивченні навчального матеріалу. Відсутність без поважних причин відзначається окремо. Велика кількість пропущених занять незалежно від причин пропуску може потягнути за собою отримання незадовільної оцінки.
У процесі навчання всебічно підтримується професійне ставлення з боку студентів, що грунтується на принципах і цінностях соціальної роботи.
- Викладач: Бік Олеся
- Викладач: Zakharchyshyn Maria
Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Соціальна робота з узалежненнями» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра спеціальності 231 – "Соціальна робота".
Залежність (алкогольна, наркотична, азартна) в Україні активно розвивається. Кожна третя сімʼя страждає від цієї недуги. Україна входить в десятку лідерів по розвитку залежності. Причини такого стрімкого розвитку є різні: традиції/культ вживання; економічне становище населення; популяризація речовин та гри через різні рекламні акції;недостатньо розвинута програма по протидії узалежнення; невміння тверезо відпочивати; війна в Україні. Тому щоб якісно допомагати та протидіяти розвитку залежності в Україні фахівці соціальної сфери мають мати професійну підготовку, щоб допомагати людям, які перебувають в СЖО через наслідки залежності. А особливо в час війни та післявоєнний період, який за вітчизняним досвідом показує активний ріст узалежнення людей, які постраждали від війни або брали участь в бойових діях. Цей напрям соціальної роботи вимагає підготовки фахових кадрів, спроможних надавати консультативні послуги та інтервенції спрямовані на зміну поведінки залежних осіб, членів їх сімей, громади та розвитку соціальної політики спрямованої на запобігання вживання психоактивних речовин та зменшення наслідків їх вживання. Предметом вивчення навчальної дисципліни є роль соціальної роботи у роботі з залежними особами, членами їх родин, групами та громадами.
Мета курсу, щоб студенти опанували від викладача практика теоретичні та практичні знання, для ефективної роботи з узалежненими та їхніми рідними. В цьому курсі ми хочемо допомогти нашим студентам, а в майбутньому фахівцям з соціальної роботи розпізнавати хворобу залежність та навчитися їй протидіяти для того, щоб якісно допомагати людям, які перебувають в СЖО через залежність. Також в цьому курсі ми хочемо застерегти про можливе їхнє професійне вигорання та показати як можна працювати, допомагаючи великій кількості людей заощаджуючи власний ресурс. А ще нашою ціллю є навчити студентів не вестися на маніпуляції та хитрощі узалежнених і найголовніше це бачити в кожному узалежненому Людину.
Політика академічної доброчесності ЗВО УКУ:
Під час навчання обов’язковим є дотримання політики академічної доброчесності. Написання письмових завдань/робіт чи виклад усних відповідей шляхом використання інформації, матеріалів із джерел, які не стосуються інтелектуальної власності студента, без посилання на автора розцінюються як плагіат. Використання чи копіювання матеріалів презентацій, або використання інших джерел під час написання модульних/контрольних робіт, якщо такого не передбачає завдання, забороняється.
Умови і правила навчання та комунікації: навчання курсу відбувається офлайн (на кампусі, з дотриманням норм безпеки). Навчання синхронне, згідно розкладу. Важливо для всіх учасників процесу дотримуватися загальних етичних правил спілкування.
Загальні правила: присутність та участь студентів на лекційних та практичних заняттях є обов'язковою, окрім наявних поважних причин, про які слід попередити викладача заздалегідь. Умовою допуску до іспиту є відвідування 1/2 занять (дет. див. Умови допуску до іспиту) Участь студентів на занятті означає, що вони активно залучені в процес роботи, беруть участь в груповій роботі, дискусіях, бесідах тощо. Консультації - будуть відбуватися оф-лайн або в он-лайн ресурсі за домовленістю. Домашні завдання мають бути здані студентами у чітко визначені терміни. Порушення дедлайну допускається за поважної причини, завдання виконується в термін до 3 днів, чи іншого встановленого терміну з огляду на довідку/ситуацію. Якщо дедлайн виконання завдання буде порушено без поважної причини, то бали за завдання будуть знижені. Порушення дедлайну без поважних причин супроводжується зменшенням балів за відповідне завдання: по 1 балу за кожен день. Викладач залишає за собою право не приймати завдань, виконаних з порушенням дедлайну без поважної причини. Відпрацювання пропущених занять відбувається лише з поважної причини, за наявності довідки чи попереднього попередження викладача, узгодивши пропуск. В такому випадку буде встановлено дедлайн для відпрацювання. Відпрацювання мають бути виконані в межах 7 днів. Термін може бути переглянутий з огляду на поважну причину, наявну довідку, тощо. Відпрацювання пропущених занять після завершення курсу не передбачені. Завдання потрібно здати в межах двох модулів.
Користування гаджетами, соцмережами в позанавчальних цілях: з огляду на те, що користування на занятті в позанавчальних цілях гаджетами, соцмережами, тощо, розсіює увагу, порушує комунікацію та може створювати зайві фізичні та інтелектуальні шуми для себе чи колег, то при нагальній потребі щоб використати ці канали комунікації рекомендується тимчасово відлучитися із заняття.
У випадку переведення навчання в онлайн-формат: у випадку онлайн-навчання лекції та практичні заняття будуть відбуватися у ресурсі Meet чи Zoom. Увімкнена камера та участь студентів на занятті є обов'язковою. Умови участі визначені в 2 п. загальних правил. Вимкнута камера без попередження може розцінюватися як відсутність студента/ки на занятті. Оголошення щодо проведення заняття, повідомлення посилання на ресурс для онлайн лекції/семінару буде надсилатися на електронну скриньку чи в розділ Новини курсу напередодні
Важливо!
Можливі зміни цих умов та зміни у календарному плані відповідно до ситуації. Усі зміни буде погоджено зі студентами.
Силабус переглядається протягом курсу з огляду на рівень студентів, запити від студентів і актуальні зміни, які можуть відбуватися.
- Викладач: Потурай Марина
- Викладач: Ігнатенко Катерина
- Викладач: Назар Наталія

- Викладач: Яблонська Христина
- Викладач: Шабат Христина