Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
На сьогодні КПТ є найбільш рекомендованим методом консультування людей, які мають депресивні та тривожні розлади. Сучасні та попередні дослідження ефективності застосування різноманітних технік КПТ стали основою для формування чітких та науково обґрунтованих протоколів роботи з кожним розладом. У когнітивно-поведінковій терапії однією із ключових є ідея про те, що терапевти, сприяючи у своїй роботі змінам когніцій та поведінки клієнтів, допомагають їм по-іншому відчувати себе, переживати інші стани та поліпшувати якість свого життя. Для цього слід застосувати спеціальні когнітивні, поведінкові та імагінативні техніки, що у когнітивно-поведінковій терапії є частиною єдиного плану лікування. Вивчення цього курсу сприятиме кращій фаховій підготовці клінічних психологів та поширенню сучасного наукового обґрунтованого підходу когнітивно-поведінкової терапії у систему охорони психічного здоров’я України.

Мета курсу полягає в розкритті теоретичних основ та практики застосування базових технік когнітивно-поведінкової терапії в психологічному консультуванні.

Ціль курсу полягає у формуванні фахових компетентностей студентів застосовувати базові когнітивні, поведінкові та імагінативні техніки когнітивно поведінкової терапії низької інтенсивності в психологічному консультуванні.
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська

Державна кваліфікаційна атестація (далі - іспит) на програмі "Клінічна психологія з основами КПТ" є завершальним етапом оцінювання здобутих навчальних знань та фахових компетентностей студентів з метою визначення готовності до самостійної фахової діяльності у сфері психічного здоров'я за спеціальністю 053 "Психологія" зі спеціалізацією - клінічна психологія з основами когнітивно-поведінкової терапії. 

Іспит відбувається у вигляді тестового контролю через вирішення теоретичних та практичних задач клінічної психології.

По завершенню циклу дисциплін, застосовуючи сучасні міждисциплінарні фахові знання з поширених проблем психічного здоров'я, надання психологічної допомоги з застосуванням принципів та практичних навичок когнітивно-поведінкової терапії низької інтенсивності, очікується що студенти будуть вміти:

Програмні результати навчання 1. Обстеження, діагностика, розуміння клінічного випадку:
    • 1.1. вміти аналізувати причини проблем психічного здоров’я і психологічних проблем, визначаючи вплив різного роду чинників (соціальних, культурних, релігійних, політичних тощо);
    • 1.2. демонструвати належні вміння ведення діагностичної бесіди та інтерв’ювання, володіти навичками ефективного спілкування;
    • 1.3. володіти валідними діагностичними інструментами, належним чином інтерпретувати діагностичні дані;
    • 1.4. будувати діагностичне формулювання, встановлювати терапевтичні цілі та планувати надання консультаційних та психоедукаційних інтервенцій у моделі когнітивно-поведінкової терапії;
    • 1.5. доповнювати модель когнітивно-поведінкової терапії іншими моделями з метою оптимального розуміння випадку і вибору найефективніших стратегій.
Програмні результати навчання 2. Надання психологічної допомоги, застосовуючи когнітивно-поведінкові інтервенції низької інтенсивності:
    • 2.1. мати належні знання і практичні навички щодо застосування когнітивно-поведінкових інтервенцій низької інтенсивності, з науково-доведеною ефективністю при роботі з основними проблемами та розладами;
    • 2.2. володіти базовими знаннями щодо інших підходів психосоціальної, психотерапевтичної та медичної допомоги, за наявності наукових даних та доказової бази щодо їх ефективності;
    • 2.3. провадити психоедукацію клієнтів щодо проблем та ефективності психологічної допомоги, пояснювати цілі ти стратегії роботи;
    • 2.4. навчати клієнтів необхідних технік та планувати систему домашніх завдань з метою розвитку навичок самодопомоги; 
    • 2.5. здійснювати моніторинг ефективності психологічних інтервенцій.
Програмні результати навчання 3. Побудова, підтримка та завершення професійного стосунку:
    • 3.1. будувати партнерський стосунок з клієнтом;
    • 3.2. встановлювати та утримувати належні етико-професійні межі практики;
    • 3.3. оцінювати наявність ризику стану та дій клієнта для нього самого, психолога чи інших осіб і ефективно реагувати у відповідних випадках;
    • 3.4. усвідомлювати вплив власного стану, особистісних рис і цінностей на діагностичний/консультаційний/терапевтичний процес та оперативно вирішувати можливі труднощі;
    • 3.5. вміти вчасно завершувати терапевтичні стосунки, передавати клієнта іншим фахівцям, бути готовим отримати супервізорську підтримку.


Тестовий контроль містить питання з основ клінічної психології, нейробіології, психо- та патопсихології, діагностичних критеріїв та диференційної діагностики порушень й розладів психічного здоров'я, базових знань з психофармакології, базових психологічних інтервенцій КПТ низької інтенсивності та організації психологічної допомоги. Складність питань варіативна й тому потребує комплексних знань.

  • Тестування відкривається 17-18 червня й буде доступне впродовж відведеного часу
  • Тестування буде організовано у 3-и лінійки по 10 студентів у визначений графіком час у відведених для цього аудиторіях
  • Тестовий контроль складає 100 питань з однією правильною відповіддю
  • Кількість спроб 1
  • За кожну вірну відповідь нараховується 1 бал
  • Загальна тривалість 180 хвилин


Голова комісії: пІрина Коваль, доктор психологічних наук, професор кафедри медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії Національного медичного університету імені О.О. Богомольця

Члени комісії:

    • п. Світлана Стельмах, декан факультету наук про здоров'я, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та соціальної роботи УКУ
    • п. Олександр Аврамчук, в.о.зав. кафедрою клінічної психології ФНЗ, кандидат психологічних наук
    • п. Олександра Ніздрань-Федорович, доцент кафедри клінічної психології ФНЗ, кандидат психологічних наук
    • п. Павло Блозва, викладач кафедри клінічної психології ФНЗ, кандидат психологічних наук
Відповідальним секретарем екзаменаційної комісії є Попова Марта, доцент кафедри, канд. психологічних наук



 

Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська

Розлади харчової поведінки це складні медичні та психічні захворювання, які впливають на людину, її  фізичне та психічне здоров’я, включаючи інтенсивні емоції та невпорядковану поведінку пов’язану з їжою, можуть призвести до летальних наслідків, якщо їх не лікувати. РХП   вражають багато людей по всьому світу. Існують різні типи розладів харчової поведінки. На даний час існують дві встановлені системи класифікації психічних розладів: Міжнародна класифікація хвороб 10-го перегляду (ICD-10) опублікована Всесвітньою Організацією Здоров'я (WHO) та класифікаційна система Американської Психіатричної Асоціації (APA) - Посібник з діагностики та статистики психічних розладів (DSM-V). Важливим та актуальним є вірна, фахова  діагностика як у психіатрії так і у клінічній психології.

Підготовка фахових спеціалістів в питаннях кваліфікованої (експертної) діагностики розладу харчової поведінки  з урахуванням науково-обґрунтованих досліджень особливостей патогенезу та соціальних факторів, в яких розкриваються й маніфестуються ці прояви - є перспективним. Нейтральна, неупереджена, раціональна оцінка психічного статусу на основі стандартизованих та доказових моделей психічної патології сприятиме:

-   діагностуванню та диференціації розладів харчової поведінки з огляду на сучасні стандартизовані та доказові моделі;

-   професійній комунікації та розвитку компетентних навичок клінічного інтерв'ювання;

-   впровадженню у практичну діяльність валідних діагностичних інструментів та їх інтерпретації;

-   прийняттю обґрунтованих рішень щодо побудови ефективних стратегій лікування та профілактики та ведені конструктивного діалогу у співпраці з членами мультидисциплінарних команд.

Мета курсу полягає в розкритті моделей діагностики та лікування (корекції) психічних, емоційних та поведінкових порушень при розладах харчової поведінки здобутті компетентних навичок диференційної діагностики та введенні клінічного інтерв’ювання.

Цілі курсу полягає у формуванні компетентного, сучасного та науково-обґрунтованого бачення діагностичних критеріїв розладів психічного здоров’я й оцінки актуального психічного стану людини, з метою подальшого застосування інтервенцій з опорою на науково-доведену ефективність.
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська
Навчальний рік: 2025-2026
Мова викладання: українська